29 Nisan 2014 Salı

Work And Travel...işlemleri 2

Epey uzun bir aradan sonra tekrar merhabalar olsun tüm arkadaşlara;)Yine bir vize haftalarını daha geride bıraktık ve tabi epeydir aklımın bir köşesinde olan ve ara ara sayfada paylaşmak için notlar aldığım bir kaç konu içerisinden WAT hakkında yazı dizime devam ediyorum..Pek uzun tutmadan bir kaç parçaya bölmeyi düşünüyorum okuması kolay olsun diye ..vira bismillah.. 
Efenime söyleyim bu arada pasaportu aldık. Pasaportu aldıktan sonra pasaportun ilk sayfasının yani sizin bilgilerinizin yazdığı kısmını taratıp şirketinize gönderiyorsunuz. 
Sonraki zaman sürecinde yeni sezonun anlaşması hazır olur ve sizin imzanızı isterler. Ben Şanlıurfa'da olduğum için anlaşma imzalama işini mail yolu ile  gerçekleştirdik. Danışmanım yeni dönem anlaşması hazır olduğu zaman bana boş bir nüshasını mail ile ulaştırdı, bende onun çıktısını alıp imzaladıktan sonra taratıp, tekrar taratıp mail yoluyla danışmanıma geri gönderdim.
Sıra CIEE 'in yapacağı İngilizce yeterlilik mülakatına gelmişti. Bu mülakatı şirketimiz bize bildirdi ve ne yapmamız gerektiği hususunda da bizleri aydınlattılar bunun yanında eski mülakat sorularını, hatta bizden önce mülakat olan bazı arkadaşlarında sorularını örnek teşkil etmesi için bizimle paylaştılar.
Ve beklenen an geldi CIEE 'den gelen mail ile mülakat tarihlerimiz belli olmuştu. Bu mailde size bir link yolluyorlar bu linke giderek bir üyelik oluşturmanız gerekmektedir. Daha sonra mailde belirtilen tarihler arasında mülakatınızı tamamlamış olmanız gerekmektedir.(Bu olaylar taa benim güz dönemi vizelerimin sonuna denk gelmişti;))
Mülakatın nasıl olduğu konusunda ise; bize bilgisayar ortamında 5-6 adet soru soruluyor. Önce 1 dk kadar düşünme suresi, bunun bitiminde ise 1 dk 'lık mülakat video kaydınız otomatik olarak başlatılıyor. Gerçek mülakattan önce kendinizi deneme imkanına da sahipsiniz. Yazının altında bana sorulan soruları koyacağım oradan örnek sorulara bakabilirsiniz.
Daha sonra bekleme vakti mülakatı tamamladıktan sonra ortalama 3 gün içinde sonucunuzu danışmanınıza bildiriyorlar. Benim ilk sonucum kaldığım yönünde oldu. Mülakatı gözlük ile yaptiğim için gözlerimi görememişler beğenmemişler. Hiç panik yapmayın bir hakkınız daha var. Son hakkınız da daha da dikkatli olmak lazım. Neyse ikinci mülakatı biraz daha dikkatli hallettikten sonra bekledik sonuçları , heyecanlıyız elbette çünkü bunu da geçemezseniz şirket size iş bulmayacak ve paramızın 300 dolarlık kısmı yanmış olacaktı.
Neyse bu beklemenin sonucunda danışmanım güzel haberi verdi ve mülakatı geçtiğimi öğrendim. Bundan sonra sıra iş bulmaya gelmişti, bir miktar bunun için de bekledikten sonra onunda haberi geldi danışmanım bana uygun 2 farklı iş seçeneği ile geldi. Bunlar için işler hakkında kapsamlı bilgilerin olduğu .pdf dosyalarını mail attı. Benden bu işleri inceleyip kafama yatanı bir saat içinde ona bildirmemi istedi, hemen islere bir göz attım ve 5 dk içinde istediğim işin Wyoming/Coddy'deki bir restoran da bulaşık makinası  operatörlüğü olduğunu anladım ve hemen geri dönüş yaptım. şimdilik bu kadar devamı gelecek yazıda;) bye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder