1 Ağustos 2012 Çarşamba

OTOKAR'da STAJ

      Öncelikle şunu söyleyeyim referanssız yani argosuyla torpilsiz kimseyi göremedim herkesin bi tanıdığı vardı.Bu bi yerde yanlış birşey değil aslında.Sonuçta büyük bir firma ve askeri alandada üretimi argesi olan bi yer.Tanınmayan birinin fabrikada olmamasını istiyorlar diye düşünüyorum ,ama yetersiz bir önlem giren yine girer her türlü :? Benim stajım 2 temmuz da başladı 30 gün olan zorunlu stajım hafta sonlarınıda saydırdığım için 4 ağustosta bitecek .Staj yapmak için güzel bir fabrika gezebildiğiniz kadar gezin canınız sıkılmaz staj defteri yazarkende yazacak bişeyler bulursunuz benim günlük yazmam gerekiyordu bazı arkadaşlar okullarının verdiği soruları cevaplandırdılar ki bana göre o daha kolay bi işlem malesef bizim okul bu şekilde yaptırmıyor.Fabrika sakaryada bulunuyor sakaryada hoşuma gitmedi değil urfa dan sonra epey daha ii gördüm depremden sonra belediyesi büyük şehir belediyesi olmus bu ise beni şaşırtan tarafı oldu urfa daha buyuk şehir değil bunu hatırlatmakta fayda var.Arifiyeye giden dolmuşlar tren yolunun karşısında bir yerden kalkıyor sorarsanız tarif ederler elbette. Fabrika normalde saat 8 ile akşam 6 arası çalışıyor fakat ramazan geldiğinde bazı birimler sabah 6 öğleden sonra 2.30 a döndüler ramazan boyunca, Stajyerler ise 8-2.30 geliyoruz:). ilk gün servisle gidemesenizde dönüşünüz servisle rahatlıkla yapabilirsiniz çok geniş bi servis ağı var hatta öyleki izmite 5-6 hattı var istanbula ise avrupaya ve anadolu yakasına birer tane servis gidip geliyor hergün varın sakarya içine gidenleri siz düşünün.bizden staja gelirken getirmemizi istedikleri belgeler şöyleydi:2adet vesikalık resim, kimlik fotokopisi,  adli sicil kaydı, okuldan alacağınız sgk sigorta giriş belgesi(BUNSUZ SAKIN, SAKIN GELMEYİN STAJA BAŞLATMIYORLAR), transkript ,öğrenci belgesi .Siz tekrar sorarsınız zaten gelmeden.Benim en çok hoşuma giden tarafı fabrikanın yemekleri oldu ramazandan önce öğlen 12 de birde akşam gitmeden önce saat 6 da yemek yiyorduk.Ramazanda ise sadece 12 de yemek yiyebildik 6 da fabrikada olmadığımız için bilmiyorum o saatte bidaha yemek veriyorlarmı.ayrıca ramazandan önce cuma günlerinde yemek saati 2 ye kaydırılıyor cuma namazına gidebilsin isteyenlar diye.saat 10 da ve 3te 10 ar dk lık aralar veriliyor.staj defterini ufaktan yazmaya başlayın sonra benim gibi sıkışmayın son hafta.,Gerçi yakın bi ilde oturuyorsanız sıkıntı olmazda sadece onu imzalatacam diyede Ankaradan gelemezdim o yüzden hazırladım burdayken .Burda şunuda hatırlatıyım bizim okul staj defterinin her sayfasına imza istiyor.Ayrıca çok kıyak insanlarla tanışmanız kaçınılmaz gelen stajyerler olsun üretim de çalışan Fatih bey olsun çok iyiydiler.Yanlız şöyle bişey var muhabbete dalarsanız stajınız gecer gider size tavsiyem bi ilk iki hafta fabrikayı gezin tozun avcunuzun içi gibi öğrenin nerde ne yapılıyor ne bitiyor daha sonra rahat rahat oturun ;) ayrıca oturmanız için bi yer tavsiye ediyim; bu yemekten sonra çalışanların oturduğu masaların falan olduğu yeşillik bi yer var buranın arka tarafına geçerseniz orda ağaçların altı yada zırhlı bölümünün arka tarafında çardaklar var 3 tane orayada oturabilirsiniz.İşçilerinde çoğu yardım etmekten size bişeyler anlatmaktan çekinmiyorlar ama aralarından bikaçıda olsa mühandissiniz ama ben sizden daha iyi biliyorum klasik muhabbetitine sizi aşağılamaya da çalışabilir, bu durumda alacağınız bilgileri aldıktan sonra bidaha o tiplere selam bile vermeyin görürde laf atarsada he diyip geçiziniz "hee":D ama bazılarıda var ki harbi kral adamlar arabaya binmek isterseniz kobra olsun zpt olsun o kişileri bulun olabildiğince kırmamaya çalışıyorlar ki staj süresinde sakın olaki 60 ile 70 derece  eğime sahim test tepesine araçla çıkmadan ben staj yaptım demeyin arkadaşlar.Biraz iyi çocuk olursanız tankı bile görebilirsiniz belki:D Tankı görmek için ise bu bahsettiğim tepeciğin arkasında bi test alanı var oraya bakarak olun hemen hemen her gün bi oraya çıkıyor şöyle bi ileri geri gidiyor orada ,ama ta gidipde dibine girmeye de çalışmayın lafı yersiniz ;)Şimdilik bukadar aklıma gelenler.ha bide izin almak istediğiniz zaman,üretim bölümünden konuşuyorum orada sarı tişörtlü Adnan abi var ona söylerseniz o size yazar Adnan abide yardımcı olur her türlü konuda onada uğrayabilirsiniz;)Burdan orda tanıştığım arkadaşlara da selam olsun a.e.o. diyorum şimdilik bay bay:)

Eğer yazdığım staj defterini isterseniz "ufuk_gunbal@hotmail.com" bana ulaşırsanız yardımcı olabilirim.
             






18 yorum:

  1. bende bu yaz otokarda staj yapıcam elektrik elektrik muh okuyorum.staja kot t-shirt mu yoksa resmi kıyafet mı tercih ettiniz tesekkurler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde resmi giyinmeyi tercih etmem ama staj süresince tabiki de giyme alışkanlığı da değişebiliyor insanın.Ben t-shirt giydiğimi çok hatırlamıyorum, elbet bi memur gibi de giyinmedim..Benim tercihim bi gömlek kot pantolon şeklinde olmuştu genelde. Açıkçası ne çok resmi ne çok salaş. Spor giyinmiştim anlayacağın, biz genç ve dinamik mühendisler içinde bunun uygun bir kombinasyon olduğunu düşünmekteyim ;) Ha dersen ki ben şortla gidecem kolsuz giyecem onu bilemem karışan olur mu olmaz mı ama göze batarsın tabiki de.. İyi stajlar,başarılar..

      Sil
  2. Hocam e-postayı attım :)

    YanıtlaSil
  3. slm ufuk,
    staj defterini paylaşabileceğini yazmışsın, benim de 12 temmuz da stajım bitiyo lakin elimde hiç bişey yok yazacak ben ar-ge de staj yapıyorum. okul ise benden işletme stajı istiyor. senin staj da işletme ise benim çok işime yarar, şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Mail göönderdim. Cevap verebilirsen çok yardımcı olursun. Yazı için de teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Staj defteri isteyen arkadaşlar maillere olabildiğince hızlı cevap vermeye çalışıyorum;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Staj defterini benimle de paylaşman mümkün mü acaba?
      Teşekkür ederim.
      blcn.sadettin@gmail.com

      Sil
  6. Mail gönderdim, yardımcı olursan çok sevinirim.

    Caner

    YanıtlaSil
  7. Bir işe yaramayan yer stajyerlerden sorumlu mustafa özmenden dolayı

    YanıtlaSil
  8. merhaba staj için online İngilizce testine ve video mülakatına giricem.
    testte ne gibi sorular soruluyor
    video mülakattaki sorular nelerdir
    hazırlıksız yakalanmıyım

    YanıtlaSil
  9. merhaba staj defteri hala duruyorsa atabilirmisiniz? Şimdiden teşekkürler. nedimkilictas@gmail.com

    YanıtlaSil
  10. Defter duruyorsa bana da atabilir misiniz acaba ? batalyusuff@gmail.com

    YanıtlaSil
  11. Selam
    Staj defterin hala duruyorsa banada yollayabilirmisin? dogacan.ozdemir@yahoo.com

    YanıtlaSil
  12. Sakarya da konaklanacak yer öneriniz var mı?

    YanıtlaSil
  13. Staj hakkında aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Defter konusunda, okuduğum okulun yönetmeliği farklı olduğu için fazla yardımcı olamayacağım. kilicoskun@gmail.com

    YanıtlaSil
  14. Merhaba,
    Staj defterini benimle de paylaşman mümkün mü acaba?
    Teşekkür ederim.
    blcn.sadettin@gmail.com

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,
    Defter duruyorsa bana da atabilir misiniz acaba ?
    tatar2854@gmail.com

    YanıtlaSil